Media społecznościowe jeszcze kilka lat temu spełniały głównie funkcję społecznościową, aby sprawnie komunikować się ze znajomymi. W końcu te platformy zostały stworzone, aby łączyć ludzi, a nie firmy. Jednak marki — oprócz tego, że są częścią życia ludzi, którzy lubią wiedzieć o nich wszystko — są bardzo pożądane, ponieważ inwestując w reklamę, monetyzują model biznesowy mediów społecznościowych.
Dziś media społecznościowe nie istnieją bez obecności marek. Jednak tylko firmy, które rozumieją to środowisko i planują swoje działania, mogą osiągnąć sukces. Muszą zdefiniować strategię mediów społecznościowych, aby osiągnąć swoje cele marketingowe. Oto najważniejsze wskazówki, które pomogą Ci stworzyć wysokowydajny plan strategiczny dla Twoich mediów społecznościowych. Warto zalżnaczyć, że media społecznościowe nie tylko mogą być używane w celach budowania świadomości marki (branding), lecz również w celach sprzedażowych.
Pierwszym krokiem w planowaniu skutecznej strategii mediów społecznościowych jest określenie swoich celów. Określenie celów jest ważnym etapem planowania strategii, dlatego wspomożemy Twoją firmę już na samym początku. Od nich zelży skuteczność odbioru marki oraz planowania płatnego marketingu (np. Facebook Ads, Linkedin Ads). Dobrze przygotowana analiza oraz Twojej firmie osiągnąć różne cele:
Persona kupującego jest również jednym z filarów marketingu w mediach społecznościowych. Być może masz już zdefiniowaną grupę docelową dla swoich strategii marketingowych, prawda? Oprócz klasycznych danych (wiek, płeć, zamieszkanie, nawyki) musisz postawić sobie kilka innych pytań.
To są pytania, na które ten fikcyjny profil, oparty na informacjach od Twoich prawdziwych klientów, odpowie za Ciebie. To właśnie z buyer persona Twojej firmy będą komunikować się Twoje treści.
Podczas gdy grupa docelowa jest ważna dla podejmowania decyzji marketingowych, jest ona powierzchowna, ogólna i nie zagłębia się w ludzkie zachowania. Jednak na portalach społecznościowych wchodzisz w interakcje z pojedynczymi osobami i musisz je lepiej poznać, aby nawiązać prawdziwą komunikację. Właśnie do tego służy buyer persona.
Obecnie istnieje kilka portali społecznościowych, ale marka nie musi być na nich wszystkich. Zarządzanie kilkoma profilami jednocześnie jest wyczerpujące, wymaga czasu, personelu i środków. Jest to również często nieefektywne, ponieważ Twoja publiczność może nawet nie być na niektórych portalach społecznościowych. Tak więc, w końcu, możesz nie radzić sobie dobrze w żadnej sieci.
Doradzimy Twojej firmie, które sieci społecznościowe są najbardziej odpowiednie dla Twojej firmy, profilu odbiorców, celów marketingowych i możliwości Twojego zespołu.
Większość sieci społecznościowych zaczęła od postów organicznych. Wystarczyło stworzyć dowolny rodzaj treści, aby strona dotarła do sporej części swoich followersów. Jednak platformy zaczęły zapełniać się użytkownikami, co doprowadziło do zmian w algorytmach sieci, zwłaszcza Facebooka. Od tego momentu zaczęli oni nadawać priorytety najistotniejszym postom dla każdej osoby w swoim feedzie.
W tym kontekście, posty marek zostały pozostawione z tyłu, ze zrozumieniem, że posty od przyjaciół i rodziny będą o wiele bardziej istotne. Więc każdy, kto chciał zwiększyć swój organiczny zasięg musiałby zainwestować w reklamę. To jest właśnie recepta na wzrost finansowy na platformach social media. A ci, którzy nie wchodzą do gry, mają ograniczony zasięg.
Dlatego każdy, kto chce odnieść sukces w mediach społecznościowych musi dziś pogodzić strategie organiczne i płatne. Organiczne posty to te powtarzające się, codzienne posty na profilu, które informują i angażują użytkowników znajdujących się najbliżej Ciebie. Płatne posty, z drugiej strony, są punktualne: kierują się do konkretnych segmentów odbiorców, aby osiągnąć określone cele. Połączenie tych dwóch rodzajów strategii jest ważne, ponieważ jedna wspiera drugą. Organiczne posty dodają spójności do obecności marki i angażują zwolenników, podczas gdy reklamy przynoszą szybkie rezultaty i przyciągają nowych odbiorców.
Zaplanujem dla Twojej firmy nawet najmniejszą część kampanii. Stworzymy dla Twojej firmy unikalne treści zarówno organiczne, jak również dedykowane pod płatne kampanie. Dodatkowo jeśli Twoja firma nie posiada identyfikacji wizualnej dla mediów społecznościowych, również stworzymy pełną identyfikację, tak aby była zachowana z obecną identyfikacją wizualną Twojej firmy.
Masz pytania, chcesz zwiększyć zasięgi swojego profilu lub chcesz dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów? Skontaktuj się z nami i przedstaw Nam swoje potrzeby, a dobierzemy idealne rozwiązanie dla Twojej Firmy.