Copywriting w ostatnich latach zyskał dużą popularność ze względu nie tylko na użyteczność marketingową oraz sprzedażową, lecz również na widoczność witryny w sieci. Porządnie przygotowane treści powinny skłonić klienta do zakupu produktu lub usługi, lecz również do skorzystania z dodatkowej powiązanej usługi.
Odpowiedź jest jedna: wszystko zależy od potrzeb i celów marketingowych. Najważniejsze to określić czego oczekujemy od tekstu – czy ma służyć reklamie, być poradnikiem czy spełniać rolę informacyjną. Możemy wyróżnić jednak kilka podstawowych usług copywritera, od lat cieszących się dużym powodzeniem.
Są to tematyczne informacje, wykorzystujące słowa kluczowe oraz linkowanie do promocji strony macierzystej. Korzyści z nich płynące to:
Rynek e-commerce rozwija się bardzo szybko, a wraz z tym rośnie zapotrzebowanie na tysiące różnych treści dla sklepów internetowych. Dlatego bardzo ważne jest, aby wyróżnić się na tle konkurencji, redukując jednocześnie wydatki na reklamę.
Tu z pomocą przychodzą nam merytoryczne opisy produktów i kategorii, dzięki którym Twój asortyment w wyszukiwarce będzie wyświetlany częściej. Oczywiście na końcowy efekt składa się wiele czynników, ale odpowiednie teksty do sklepu internetowego są jednym z najważniejszych.
Rzetelne artykuły blogowe należą do podstawowych usług copywritingu to teksty, dzięki którym w przejrzysty sposób możemy regularnie wyjaśniać tematyczne zagadnienia. Wnoszą ogromną wartość informacyjną dla czytelników, generując tym samym większą widoczność w wyszukiwarce. Z ich pomocą budujemy pozytywny i ekspercki wizerunek firmy, jednocześnie reklamując się w nienachalny sposób.
Oprócz wspomnianych wcześniej narzędzi pisarskich stosujemy również: