Landing page to pojedyncza strona internetowa zwana również One Page, która ma zazwyczaj realizować cel informacyjny, sprzedażowy oraz wizerunkowy. Najważniejszą kwestią przy tworzeniu / projektowaniu landing page jest zdefiniowanie faktycznie potrzeb dotarcia do potencjalnego klienta. Jeśli chcemy dotrzeć do klienta przez wyszukiwanie organiczne, landing page niestety się do tego nie nadaje, natomiast w przypadku kierowania ruchu z kampanii Google Ads jest idealny. To właśnie na landing page powinien być kierowany ruch z banerów reklamowych, kampanii PPC lub linków znajdujących się w newsletterach.
Landing page jest zazwyczaj projektowany, tak aby internauci wykonali jedną określoną akcję, np. zapisali się do listy mailingowej, zakupili konkretny produkt lub pobrali e-book. I w tym właśnie tkwi ich skuteczność. Pozostałe elementy na stronie (np. belka z menu), które nie są bezpośrednio związane z realizacją określonego zadania landing page, są usuwane, aby nie rozpraszać uwagi internauty. Taki typ strony można także wykorzystać do prezentacji obecnych promocji, wyróżnieniu konkretnego produktu w ofercie, ale także utrzymaniu kontaktu z potencjalnym klientem. Częstymi akcjami jest również przekierowanie ruchu np. z kampanii Google Ads, w którym klient nie ogląda całej strony internetowej poszukując konkretnego produktu, a jest bezpośrednio kierowany do konkretnego produktu, bądź usługi.
To właśnie landing page w dużej mierze determinuje skuteczność kampanii. Dobrze zaprojektowany landing page = wysokie ROI (zwrot z inwestycji). A nieczytelna strona internetowa może prowadzić tylko do niepotrzebnego “przepalania” budżetu kampanii.