Landing page to pojedyncza strona internetowa, która ma zazwyczaj realizować tylko jeden cel.
To właśnie na nią powinien być kierowany ruch z banerów reklamowych, kampanii PPC lub linków znajdujących się w newsletterach.
Landing pages są zazwyczaj projektowane, tak aby internauci wykonali jedną określoną akcję, np. zapisali się do listy mailingowej lub pobrali e-book. I w tym właśnie tkwi ich skuteczność. Pozostałe elementy na stronie (np. belka z menu), które nie są bezpośrednio związane z realizacją określonego zadania landing page, są usuwane, aby nie rozpraszać uwagi internauty. Taki typ strony można także wykorzystać do prezentacji obecnych promocji, wyróżnieniu konkretnego produktu w ofercie, ale także utrzymaniu kontaktu z potencjalnym klientem. Częstymi akcjami jest również przekierowanie ruchu np. z kampanii Google Ads, w którym klient nie ogląda całej strony internetowej poszukując konkretnego produktu, a jest bezpośrednio kierowany do konkretnego produktu, bądź usługi.
To właśnie landing page w dużej mierze determinuje skuteczność kampanii. Dobrze zaprojektowany landing page = wysokie ROI. A nieczytelna strona może oznaczać, że tylko niepotrzebnie wydałeś pieniądze.