Czy nadszedł czas, aby przeprojektować Twoją stronę internetową?

Czy nadszedł czas, aby przeprojektować Twoją stronę internetową?

Firmy zwykle nie chcą myśleć zbyt często o przeprojektowaniu swojej firmowej strony www. Aktualizują ją sezonowo, ale pełne przeprojektowanie jest naprawdę gigantycznym zadaniem odkładanym z miesiąca na miesiąc i z roku na rok. Ale jak wszystko na tym świecie, przeprojektowanie strony internetowej nie jest opcją, ale czasami staje się koniecznością.
Przeprojektowanie witryny może dowolnie oznaczać jedną z dwóch poniższych czynności:

  1. Zmiana struktury i układu Twojej strony www
  2. Zmiana sposobu korzystania z witryny przez użytkowników

Twoja witryna jest jak ambasador Twojej firmy, który pracuje 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Jeśli nie chcesz, aby ambasador Twojej firmy promował negatywny obraz Twojej firmy w umysłach potencjalnych klientów to koniecznie przeczytaj co może się wydarzyć jeżeli Twoja strona internetowa będzie przestarzała. Oczywiście przeprojektowanie strony internetowej jest nie tylko czasochłonne, ale także wymaga nakładów inwestycyjnych. Jednakże powinieneś podjąć się tego trudnego zadania. Poniżej przedstawiamy powody, dla których warto odświeżyć stronę internetową:

1. Przestarzały projekt

Jednym z głównych powodów, dla których warto zdecydować się na przeprojektowanie firmowej witryny www, jest to, że wygląda ona jakby wyjętą z poprzedniej epoki, kiedy Internet na świecie dopiero raczkował i zdobywał pierwszych użytkowników. Motywy kolorystyczne, trendy projektowe ciągle się zmieniają, a jeśli Twoja strona www nie odzwierciedla nowych motywów to na dłuższą metę taki stan rzeczy zaszkodzi wizerunkowi Twojej firmy i zrazi potencjalnych klientów do współpracy z Tobą. Nowa strona internetowa z najnowszymi funkcjami sprawia, że Twoi klienci czują, że firma idzie z duchem czasu i jest dynamiczna.

2. Brak wersji strony internetowej dla urządzeń mobilnych

Wszystkie strony internetowe powinny gwarantować prawidłowe wyświetlanie na urządzeniach mobilnych. W obecnej chwili jest to absolutne minimum dostrzegane przez Google przy pozycjonowaniu. Wzrosła również sama tendencja przeglądania stron internetowych na telefonach. Raporty szacują, iż ruch na stronach internetowych w ponad 50% generują urządzenia mobilne, więc warto zadbać aby wersja mobilna była również dostępna, lecz także intuicyjna.

 

3. Brak konwersji

Być może przez lata współczynnik konwersji Twojej strony www utrzymywał się na zadowalającym poziomie, jednakże musisz określić czy nadal tak jest. Czy osoby odwiedzające Twoją stronę www faktycznie kupują u Ciebie produkty? Jeśli zauważyłeś spadek przychodów lub nowe transakcje nie są już zawierane tak często, określ dlaczego tak się dzieje.
Być może przyczyną tego stanu rzeczy jest Twoja strona internetowa, która korzysta z przestarzałych technologii, które powodują opóźnienia we wczytywaniu jej treści lub Twoja strona www nie wyświetla się poprawienie na urządzeniach mobilnych. Sprawdź wszystkie możliwe scenariusze i przystąp do działania.

4. Klienci przestali widzieć Twoją firmę

Być może przestarzała technologia zastosowana w projekcie Twojej strony www powoduje, iż nie istnieje ona w świecie Google. Tak się stało na przykład ze wszystkimi stronami wykonanymi w technologii flash. Sprawdź, czy witryna Twojej firmy w ogóle pojawia się w wyszukiwarce Google. Koniecznie też określ, czy Twoja strona www jest przyjazna dla SEO i czy używasz słów kluczowych w publikowanych treściach, które są zgodne z tym czego szukają Twoi potencjalni klienci. Jeśli te wszystkie problemy dotyczą Twojej strony www koniecznie zoptymalizuj ją pod kątem wyszukiwarek, tak aby silnik wyszukiwania Google mógł znaleźć Cię znaleźć za pomocą treści nagłówków, alt tagów w grafikach, itp.

5. Niedopasowanie strony internetowej i Twojej marki

Wraz z rozwojem firmy rośnie wizja i lista produktów / usług, które oferujesz. Być może zaczynałeś jako mała firma oferująca jeden produkt i bez dużej bazy klientów, ale rozwinąłeś się i oferujesz teraz wiele usług. Możliwe jest również, że kolory i grafiki użyte na Twojej stronie internetowej nie są już zgodne z materiałami marketingowymi używanymi w reklamie offline. Chcesz odzyskać klientów? Koniecznie przedstaw im zwięzły pojedynczy obraz swojej firmy.

6. Przestarzała technologia

O tym wspomnieliśmy już wcześniej na przykładzie technologii flash, ale warto powrócić do tego zagadnienia. Jeśli Twoje treści, które udostępniasz w mediach społecznościowych wyglądają po prostu brzydko, czas na ich przeprojektowanie. Korzystanie ze starej technologii w witrynie może również zmniejszyć szanse na pojawienie się Twojej witryny w wynikach wyszukiwania popularnych wyszukiwarek. Przestarzała technologia spowalnia ładowanie witryny co dodatkowo irytuje Twoich odbiorców i sprawia, że wolą odwiedzać strony www Twoich konkurentów. Aktualizacja strony internetowej zapewnia użytkownikom przyjemniejsze wrażenia, a Tobie zapewnia ich lojalność.

7. Problematyczna nawigacja

Jeśli Twoja witryna sprawia negatywne wrażenia z użytkowania, ponieważ odwiedzającym trudno się po niej poruszać i znaleźć to czego szukają, oznacza to że nadszedł czas na jej przeprojektowanie. Zawsze powinieneś lub powinnaś zwrócić uwagę na to co robią Twoi konkurenci, ponieważ potencjalni klienci z pewnością porównują Twoją ofertę z innymi firmami o podobnym profilu działania.

Jakie są korzyści z cyklicznej zmiany projektu Twojej witryny www:

  • Lepszy wizerunek to większa sprzedaż,
  • Poprawiony wskaźnik User Experience,
  • Potężne narzędzie marketingowe dzięki aktualizacji technologii i integracji wielu wtyczek, także tych związanych z mediami społecznościowymi.

Odśwież swoją firmową witrynę i poczuj różnicę w swoich wynikach finansowych!

Rate this post
Rate this post