Dyrektywa Omnibus – dostosuj sklep internetowy

Dyrektywa Omnibus – dostosuj sklep internetowy

Od 1 stycznia 2023 weszła w życie ważna dyrektywa Omnibus, która nakłada na właścicieli sklepów stacjonarnych oraz internetowych szereg nowych obowiązków. Jedną z najważniejszych kwestii jest informowanie przy cenie promocyjnej towaru lub usługi należy poinformować konsumenta o najniższej cenie tego towaru lub usługi, która obowiązywała w okresie 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.

Zmiany w opiniach konsumentów w sklepie internetowym

W wyniku nowelizacji ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym znalazły się również zmiany dotyczące publikowania opinii o produktach lub usługach firmy. Przedsiębiorcy w chwili obecnej są zobowiązani do weryfikacji każdej opinii, czy pochodzi od faktycznego kupującego lub użytkownika danego produktu lub usługi. Ustawa ma na celu zniwelowanie fałszywych opinii, które wprowadzają innego konsumenta w błąd. Jak weryfikować czy dana opinia jest autentyczna? Jeśli opinie są dodawane przez klientów naszego sklepu za pomocą np. podziękowania za transakcję z prośbą o pozostawienie opinii, nie ma problemu. W przypadku pozostałych opinii warto zadbać, aby np. osoba udostępniła zdjęcie produktu, do którego się odnosi.

Potrzebujesz wsparcia przy dostosowaniu sklepu internetowego pod obecne wymagania? Skontaktuj się z Nami, a przedstawimy Ci możliwości wdrożenia w szybkim terminie, niezależnie od systemu sklepowego.

Rate this post
Rate this post
Używanie plików cookie

Aby zoptymalizować naszą stronę internetową i móc ją stale ulepszać, używamy plików cookie. Kontynuując korzystanie ze strony internetowej, zgadzasz się na korzystanie z plików cookie. Więcej informacji na temat plików cookie można znaleźć w naszej polityce prywatności.

Akceptuję